Moje fotka
mentzer's boy paul85pavel@seznam.cz

HAMMER STRENGTH - GROUND BASE

LifelineUSA

ALL STARS HYPER AMINO BCAA

ALL STARS HY PRO 85

úterý 12. července 2011

Mike Mentzer trénink-Paul Becker

Poprvé jsem se začal zajímat o kulturistiku v roce 1978,v té době byl Mike Mentzer raketově nahoře v kulturistických řádech.On vyhrál Mr. Universe 1978 a stal se prvním kulturistou v historii,který získal perfektní skóre od soudců, příští rok se umístil na druhém místě za Frankem Zanem na Mr. Olympia, někteří se cítili jako Mike, který měl vyhrát soutěž. Jeho poslední zápas byl neslavný 1980 Mr.Olympia, kde Arnold sám vyšel odchodu do důchodu, Povídalo se, že Arnold byl unaven ,Mikea říkál, že Heavy Duty byl jediný způsob, jak trénovat, a  tím by to dokázal, kdyby  Mike vyhrál . Arnold zvítězil v soutěži, i když nebyl v nejlepší formě, Mike, který byl v lepším stavu, skončil  pouze na 5.místě, lidé zakřičeli "Oprava!" a Mike, znechucený, odešel ze soutěže.


Vidíte Mentzer vytvořil poměrně hodně rozruchu svým Heavy Duty články tréninku. Mike říkal, že všichni kulturisté byli přetrénování a to zpomaluje jejich postup, a zatímco většina kulturistů, jako je Arnold byl trénován pro 2 a více hodin denně 6 dní v týdnu a dělal 20 a více sad na část těla, Mike trénoval jen 30 minut 3 až 4 krát týdně a jen asi 5 sad na část těla (později jak naznačoval, trénoval ještě méně, jak brzy uvidíte).

Vášnivá debata na téma "Je to špatné." "Je to blázen." "On se jen snaží, aby si lehce vydělal peníze." "Ne, Mike má pravdu." "Je to génius." "On nám ukázal cestu", a tak to šlo a stále jdek tomuto dni.
Ale tento článek není o prokázaní Mikea správné nebo špatné, je to jen podělit se o své zkušenosti a umožnít vám vyzkoušet běžné, co mi dal.


Byl jsem v Kalifornii v roce 1999, kdy Mike trénoval  lidí v Santa Monica,  pohyboval jsem se tam na pár týdnů a já jsem cítil, že to bude moje poslední příležitost setkat se a cvičit se svým hrdinou z dětství (nikdy jsem si neuvědomil že  Mike zemře o něco méně než 2 roky později).

Zavolal jsem Mikeovi a objednal si s ním setkání,  dorazil jsem do posilovny a když jsem si všiml Mikeove chůzi ke mně, první věc, kterou jsem si všiml, byl Vypadalo to, že tě něco bolí řekl jsem  "Miku, co se děje s vašimi zády?" "No, já mám  potíže s nemocnými zády léta." Řekl mi. Mnozí se snažili napadnout Mikeovi poslední tréninkové teorie na to, že Mike byl sám v tak špatném stavu, na konci 90. let, a pokud vše trvalo to několik sérií na trénink, tak proč není ve formě? Pravdou je, že již nebyl schopen trénovattak silně, kvůli jeho zádům.

Další věc, kterou jsem si všiml,že není ve formě, ale nebyl tak špatný, jak někteří říkali, jeho předloktí a paže byly stále velmi velké!Řekl mi, že budu trénovat nohy, a první věc, kterou mi ukázal byla forma, chtěl, abych  používal na všech cvičeních,  velmi pomalý pohyb, asi 4 sekundy nahoru a 4 sekundy dolů. A pokud je odpor v poloze kontrakce , stejně jako v předkopávání držet po dobu 2 sekund, to dělá cvičení velmi těžké, ale velice bezpečné, řekl mi, že  učil více než 1000 různých lidí a nikdy nebyl nikdo zraněn při tréninku s ním.
Po krátkém zahřátí, Mike mě požádal o 1 sadu bolestivých pomalých a těžkých nohy předkopávaní k neúspěchu pak bez přestávky sérií legpressu k neúspěchu. Je to docela jiné,když vás někdo tlačí ve srovnání s tím když trénujete sám, Mike řekl "OK, můžeš udělat více, v případě, že je Zemětřesení nebo kdyby váš život závisel na tom abyste udělal další 2 opakování, nebo pokud by tam bylo deset nahých dívek které by vás sledovaly a čekaly abyste udělali další 3 tak je uděláte.! " a když jsem se opravdu dostal na hit selhání řekl:" Ok, to je dost, je to neúspěch. "Jedna z otázek, co jsem měl a můžete mít, je "Co Mike považuje za neúspěch?", Ale pokud se dostanete do bodu, kdy není možné dokončit další plné opakování na vlastní pěst, je to neúspěch. Není třeba dělat vynucená opakování, atd.Měl jsem jen udělal dvě sady, ale moje nohy byly velmi vyčerpané a cítil jsem hlubokou stimulaci růstu v nich. Měl jsem si dát krátký odpočinek a pak jsem pokračoval tréninkem lýtek, většina lidí tvrdí, že nemohou dostat lýtka k růstu, ale vidím, že je odráží nahoru a dolů velmi rychle na výpony. No zkuste je trénovat podle Mentzera, to je  "zpomalit, HOLD v TOP, HOLD, zvýšit výš, vyšší, držení, spouštění pomalu." Nemusíte 12 - 20 opakování  a uvidíte, jestli  cítíte rozdíl.


Věřte tomu nebo ne, že to byl celý trénink!

Mike pak mě vzal ven a mluvil se mnou asi půl hodiny a odpověděl na veškeré otázky, které jsem měl. Byl velmi zdvořilý, mluvil tiše, se nesnažil mi nic vnucovat. Byl to velice inteligentní člověk. Byl to blázen? Ne Byl výstřední? No, trochu, například když jsme se poprvé posadili vypil velký šálek kávy a pak vytáhl krabičku cigaret, "Kouříte?" Zeptal se. "Ne!" Řekl jsem., On se pak rozzářil,a řekl: "Miluji to!"

Moje další cvičení několik dní později byl hrudník a záda , opět po krátkém zahřátí, měl jsem sérií  Pec-deck na selhání a pak bez přestávky sérií  tlaků na šikmé lavičce doselhání.Trochu jsem si odpočinul  a pak udělal stahování kladky podhmatem, první opakování bylo těžké,a řekl Mikeovi: "To je příliš těžká váha pro mě." On řekl: "Ne, to je v pohodě dostanete 6 až 8 opakování." A k mému překvapení jsem je udělal, vědělajsem , že je velký rozdíl trénovat s někým jako je Mike,který mě  tlačí a přemýšlel jsem , co by se stalo, kdybych trénoval s Mike nějakou dobu. Bylo to, jako by četl v mé mysli, když řekl: "Člověče přál bych si, abych mohl pracovat s vámi na pár měsíců". Je smutné, že se nikdy nestalo, protože jsem se různě pohyboval.

Druhý trénink končil 1 sérií mrtvých tahů, opět to bylo celé cvičení!


Mike šel ven z města a my jsme měli v plánu udělat další trénink,až se vráti, ale to se nikdy nestalo, protože naše plány se křížily. Uvádím  plné rutiny pro mě sestavené,  zařadil jsem je níže, v případě, že to chcete zkusit.

Trénink 1

Pec deck 6 - 10 opakování
Bez odpočinku do Incline press 2 - 4 opakováníStahování kladky podhmatem 6 - 10 opakování
Mrtvý tah 5 až 8 opakování.

Odpočinek nejméně 3 dny.

Cvičení 2
Předkopávání 8 až 15 opakování
Bez odpočinku  leg press 8 - 15 opakování
Výpony 12 - 20 opakování

Odpočinek nejméně 3 dny.

Cvičení 3

Upažování s jednoručkami  6 - 10 opakováníZapažování v předklonu 6 - 10 opakování.
Bicepsové zdvihy s činkou 6 - 10 opakování.
Tricepsové stahování kladky 6 - 10 opakování.

Bez odpočinku  kliky na bradlech se 3 až 5 opakování.

Odpočinek nejméně 3 dny.

Cvičení 4

Předkopávaní 8 - 15 opakováníBez odpočinku se Dřepy 8 - 15 opakování.
Výpony 12 - 20 opakování.

Odpočinek nejméně 3 dny.

Vraťte se do cvičení 1, atd.

Některé důležité body jsou:

* Pomalé regulační opakování.

* Pouze jedna sada k neúspěchu, na cvičení.

* Přidat hmotnost tak často, jak je to možné, při zachování   perfektní podoby.

* Mějte sparingpartnera

* Veďte si svůj tréninkový deník.


Tento článek je věnován památce Mike Mentzera.




Publikováno se svolením Paula Beckera  http://www.trulyhuge.com/

Žádné komentáře:

Okomentovat